Waarom zijn de graphics in de Metaverse nog van lage kwaliteit
De toekomst van videogames lijkt erg op het heden. We verwachten sequels als Grand Theft Auto VI, Call of Duty Modern Warfare II en Assassins. Al deze spellen hebben uitzonderlijke graphics. Waarom zien VR-metaverses eruit alsof ze 20 jaar geleden zijn gemaakt?
De slechte graphics van het spel
Het vooruitzicht van de metaverse is de toekomst. De huidige afbeeldingen zien er echter uit alsof ze uit het verleden komen in plaats van uit de toekomst. We zouden erin moeten leven, maar FIFA 2005 ziet er zelfs beter uit dan de meeste digitale werelden. Er is een begrijpelijke verklaring voor dit fenomeen; digitale werelden hebben de neiging er gedateerd uit te zien.
Het populaire Instagram-kanaal Metav3rse beantwoordde in een post de vraag ‘waarom metaverses er zo uitzien’. Hun antwoord was: ‘Omdat het bouwen van een enkelvoudig, mondiaal, immersief sociaal universum een zeer complexe reeks technologische uitdagingen met zich meebrengt.’
De post verklaarde dat de reden dat het moeilijker is om samen te stellen dan andere games, is omdat “tech tijd nodig heeft om bij te praten”. De metaverse, een virtueel universum, vereist een enorme wereldwijde server waar gebruikers toegang toe hebben. Dit vereist een enorme verwerkingskracht en snel internet dat de gemiddelde gebruiker niet heeft. De makers van het spel Metav3rse zeggen dat het een bewuste keuze was om de rekenkracht te minimaliseren om de best mogelijke ervaring te creëren. Ze beweren dat dit nodig was om in één grote wereld te leven; anders zou de rekenkracht te hoog zijn. Sommige mensen zullen misschien beweren dat onze normen te hoog zijn.
Ziet het spel er voor altijd zo uit?
De toekomst van de metaverse vereist realtime weergave van miljoenen personages die gelijktijdige acties uitvoeren. Hierdoor zullen alle afbeeldingen op een metavers platform waarschijnlijk afkomstig zijn van games die in de toekomst worden ontwikkeld. Op dit moment is het echter bijna onmogelijk om games op de metaverse te ontwikkelen vanwege de trage prestaties en het niet beschikbaar zijn van grafische technologie. Naarmate internetsnelheden, GPU’s en browsertechnologieën in de toekomst toenemen, zullen ontwikkelingen complexere graphics en ervaringen in de metaverse mogelijk maken.
Metav3rse staat erop dat we over ongeveer 20 jaar een gamingplatform van hoge kwaliteit hebben met een enorme online server. Het is echter begrijpelijk als je dit eerst tot bloei wilt zien komen voordat je erin gaat geloven; 15 jaar is erg lang.